varning för långt inlägg

Shit, vilken lång dag! Började imorse med att jag åkte in mot stan via Kista, där jag stannade till och pussades lite med J, som kom för att låna mina hörlurar och säga hejdå igen. Sen så åkte jag vidare till Söder och Skatteverket, där jag satt med Anna typ 40 min och jobbade.
 
Igår när hon var på sin fotbollsträning så skulle hon fånga en boll som hamnade konstigt på hennes finger, och hon hade jätteont och fingret var helt blått och svullet, men min familj sa typ "nej, d är ingen fara, d går över". Men eftersom jag själv brutit fingret och vet hur det ser ut, så fattade jag att det var allvar, så vi drog till Södersjukhuset. Där fick vi sitta och vänta mest, efter 1 ½ timme när vi suttit och väntat på hennes röntgenresultat i en halvtimme, så säger kom dom ut och typ "oj, bilderna var för dåliga, vi måste ta nya". Smidigt?! Då var jag tvungen att åka vidare, men annapanna ringde 40 minuter senare och sa att fingret faktist var brutet, så nu ska hon ha nått stödbandage i en månad. Smarta storasyster Emma har alltid rätt!

Iaf, jag åkte vidare mot Östermalm, var på mammas jobb en snabbis och så gick vi till Exploricas kontor. Intervjuen gick mest ut på att jag fick fråga saker jag undrade och sånt. Vi hade missuppfattat lite, för jag trodde man kunde åka på det *vanliga* sättet och gå 08/09. Men tydligen så var det försent, det som fortfarande går att söka är en lite annan verision som kostar mycket mer, men man hamnar på en skola med bra utbildning och lite bättre städer och familj och sånt. Dom hade ett ställe en timme utanför Los Angeles som verkar jävligt naajs alltså! Jag är grymt sugen på att åka, men samtidigt kostar det asmkt (minst 150 000 + försäkring på 7000 + flygbiljett + pengar åt mej där), jag kmr sakna John & alla som fan och när jag kommer tillbaka måste jag börja tvåan med 92orna och sen ta studenten ett år efter alla jag känner typ. Ett annat alternativ är att jag kan åka och jobba som au-pair efter gymnasiet, men jag får se alltså, har till 15 juli på mig.

Sedan så åkte jag till Gullmarsplan och mötte Nikki. Vi väntade på hennes kompisar Sophia & Joy, när dom kom tog vi bussen till Sophia och jag & Nikki gick till Älvsjö stn och tog bussen till Skarpnäck. Sen åt vi middag hos Nikki och myste lite med Marcus, som blivit ännu större och fått 4 små söta tänder. Vi chillade ute ett tag också, innan jag slutligen tog tåget hem. Grattis om du orkat läsa enda hit!

puss!

ps. marcus började sprattla asmkt när vi skulle fota, det är därför han ser helt konstig ut på bilden med mej, haha!

Kommentarer
Postat av: Sofia

gud vilken söt bebis! :D

2008-06-20 @ 12:16:00
URL: http://ffian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mejl: (helt onödigt)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0